Τι είναι έρωτας ζητάς να μάθεις

04/05/2015 23:20

Απόψε έχω την χαρά να φιλοξενώ την συνέντευξη με την αγαπημένη φίλη, συγγραφέα Θεώνη Μπριλή. Μας μιλά για το πρώτο της μυθιστόρημα "Τι είναι έρωτας ζητάς να μάθεις", που κυκλοφόρησε πριν λίγους μήνες από τις εκδόσεις  Δυάς. Ευχαριστώ πολύ την συγγραφέα για την παραχώρηση αυτής της συνέντευξης.  


Από πού άντλησες την έμπνευση για την ιστορία που διηγείσαι στο βιβλίο σου;

Θα έλεγα πως η έμπνευση με βρήκε… Ο έρωτας, έχει αγγίξει λίγο ή περισσότερο τις ζωές όλων μας. Το έναυσμα για την ιστορία μου ήταν αυτό το συναίσθημα και αυτή η συναισθηματική κατάσταση! Η ιστορία του Στέφανου και της Εύας, είναι μια ρομαντική ιστορία, περιγράφει έναν έρωτα στην πιο τρυφερή του όψη, που σε γεμίζει ζωή, ελπίδα, όνειρα και στον αντίποδα καλεί τους ήρωες να πάρουν ρίσκα, αποφάσεις, καθώς επίσης και να υποστούν τις συνέπειες των επιλογών τους. Εκείνο που για εμένα είχε σημασία, όταν ξεκίνησα να γράφω αυτήν την ιστορία, ήταν να ταξιδέψω μέσα από τους ήρωες και να βιώσω όσο το δυνατόν όμορφα συναισθήματα.

Γιατί επέλεξες τα Ιωάννινα, τα Σύβοτα και το Λονδίνο ως κομβικά μέρη για την ιστορία;

Η αρχή έγινε με τα Σύβοτα, είναι ένα ευλογημένο μέρος, έχω περάσει αξέχαστες διακοπές με την οικογένεια μου εκεί, στην κυριολεξία τα λάτρεψα! Οπότε μόλις σκέφτηκα την ηρωίδα μου, την βρήκα να βρίσκεται εκεί, της πήγαινε εκείνο το μέρος! Τα Ιωάννινα, προέκυψαν σαν φυσικό επακόλουθο, η Εύα είναι φοιτήτρια ιστορίας-αρχαιολογίας. Μου άρεσαν σαν σκέψη τα Ιωάννινα, είναι μια πόλη που αποπνέει ρομαντισμό, με έντονο ιστορικό και πολιτιστικό χαρακτήρα, στολίδι της Ηπείρου και σε κοντινή απόσταση από τα Σύβοτα. Όσο για το Λονδίνο, ήταν το πρώτο μέρος που μου ήρθε στο νου όταν έπαιρνε σάρκα και οστά η φυσιογνωμία του Στέφανου. Δεδομένου πως οι ναυτιλιακές επιχειρήσεις και οι σχέσεις των Ελλήνων εφοπλιστών με την πόλη αυτή είναι έντονες. Αν αναλογιστούμε τον αριθμό των Ελλήνων που φοιτούν σε Πανεπιστήμια της Αγγλίας, που παραμένουν έπειτα εκεί και κάνουν καριέρα, ήταν μια λογική επιλογή για τον ήρωά μου. Η κοσμοπολίτικη αύρα του ταίριαζε γάντι και επίσης ήταν και για εμένα η αφορμή να ψάξω, να διαβάσω και να μάθω πράγματα για το Λονδίνο που δυστυχώς δεν έχω επισκεφθεί ποτέ! Όσο διάβαζα τόσο βεβαιωνόμουν πως το Λονδίνο θα τους πήγαινε πολύ! Οπότε το ενδιαφέρον μου για το Λονδίνο το οφείλω αρχικά στον Στέφανο και στην συνέχεια σε εσένα και τα έργα σου!

Πρόκειται για έναν έρωτα με πολλά προβλήματα και ανατροπές. Πιστεύεις ότι στην αληθινή ζωή θα μπορούσε ένα ζευγάρι να τα ξεπεράσει όλα αυτά ανώδυνα;

Δεν έχω ακούσει ως τα σήμερα ιστορία που να αφορά έρωτα και να μην έχει αντιμετωπίσει προβλήματα, ανατροπές και φουρτούνες. Ακόμα και όταν ο έρωτας αυτός είναι κοινωνικά αποδεκτός, υπό την έννοια πως δεν αφορά απαγορευμένους έρωτες, τρίγωνα και απιστίες. Ανώδυνα στον έρωτα δεν υπάρχει, ούτε και οι ήρωες το πέρασαν ανώδυνα. Ωστόσο, στο ρεαλιστικό σενάριο της ζωής, τα πράγματα είναι διαφορετικά! Είναι μικρότερες οι πιθανότητες επιβίωσης ενός τέτοιου έρωτα, όχι όμως μηδαμινές. Στην μυθοπλασία έχεις το μαχαίρι έχεις και το καρπούζι, οι ήρωες σε οδηγούν όμως στην ουσία μπορείς να επέμβεις, να ορίσεις την μοίρα τους -  όσο σου το επιτρέπει η ροή της ιστορίας, να δώσεις εκείνη την γεύση που επιθυμείς και γιατί όχι και ένα μήνυμα.

Ποιο θα είναι το επόμενο βιβλίο σου; Τι θα πραγματεύεται;

Το επόμενο βιβλίο μου είναι και πάλι αισθηματικό, είναι η ιστορία του Φίλιππου και της Θάλειας, θα έλεγα πως στις ζωές τους το στοιχείο του ρεαλισμού είναι πιο έντονο, η ωριμότητα και το πάθος των σχέσεων επίσης. Μια διαφορετική εκδοχή έρωτα και ήρωες με διαφορετικά βιώματα και ερεθίσματα. Διαδραματίζεται στην Αθήνα και το Κατάκολο. Λέω πως είναι το επόμενο προσωπικό μου βιβλίο, χωρίς να έχω ακόμα οριστικό πλάνο έκδοσης. Ενδέχεται λοιπόν, εκδοτικά να προηγηθεί ένα άλλο βιβλίο που αφορά συλλογική δουλειά, ο Οίκος Νυφικών, στην οποία συμμετέχουμε τέσσερις συγγραφείς: εγώ, ο Χρήστος Αναστασόπουλος, η Άνα Ζάχαρη και εσύ (Εύη Ρούτουλα). Ένα συλλογικό έργο που προσωπικά απόλαυσα και ευχαριστώ θερμά τον Χρήστο που μου πρότεινε να συμμετάσχω σε αυτό.

Είναι ο έρωτας κινητήριος δύναμη;

Ο έρωτας είναι η ζωή η ίδια. Από έρωτα γεννιέσαι (όχι απαραίτητα, έχω επίγνωση της κατάστασης) και από έρωτα πεθαίνεις (χωρίς να αποκλείουμε και τα φυσικά αίτια σε βαθιά γεράματα)! Για χάρη του δημιουργείς και καταστρέφεις τα πάντα. Είναι μια δύναμη που εμπεριέχει τόσο φως όσο και σκοτάδι! Που μπορεί να σου προσφέρει τον Παράδεισο όπως μπορεί να σε στείλει και στην Κόλαση. Είναι μια δύναμη ανεξέλεγκτη που δεν εμπεριέχει ίχνος λογικής και ικανή να φέρει τα πάνω κάτω! Είναι μια δύναμη ορμητική και την χαρακτηρίζει το στοιχείο πως δεν διαρκεί για πάντα!